Stagiaire project Move your world! (2x)

Solliciteer nu

Ben jij op zoek naar een uitdagende stage en wil jij helpen ons nieuwe project Move your world! tot een succes te maken en zo duizenden jongeren op het vmbo te laten ontdekken wat ze waard zijn? Wij zoeken voor het nieuwe studiejaar een:

Stagiaire project Move your world! (2x)
24-32 uur per week

Over het project:
Met ons nieuwe project Move your world! wil Move het zelfvertrouwen en de maatschappelijke participatie van jongeren op het vmbo vergroten. We doen dit door hen te laten ontdekken wie ze zijn, wat ze kunnen en hen zo te laten ervaren wat ze waard zijn. In drie jaar tijd willen we ruim 20.000 jongeren uit de onderbouw van het vmbo samen 5.000 acties voor een ander uit laten voeren. Zij worden daarbij ondersteund en gemotiveerd door studenten, de onmisbare vrijwilligers van onze organisatie. Jongeren op het vmbo ontdekken zo de held in zichzelf en ervaren hoe zij vanuit hun eigen talenten de wereld een stukje mooier kunnen maken. Op die manier dragen we bij aan het verbeteren van het imago van het vmbo en groeit de eigenwaarde van de vmbo-leerlingen.

Over de stage:
Wij zijn op zoek naar studenten die vanuit hun studie (denk aan CMV/Social Work, toegepaste/sociale psychologie, pedagogiek, of culturele antropologie) stage moeten lopen. Tijdens de stage speel je een belangrijke rol binnen zowel de organisatie van het project als de uitvoer op de scholen. Je hebt contact met scholen over hun deelname en de praktische organisatie van onze bezoeken. Ook onderhoud je contacten met de studenten uit de pool die de projecten met de jongeren begeleiden en organiseert bijeenkomsten en trainingen voor hen. Tot slot trek je ook zelf door het land en begeleid je de projecten op scholen met de jongeren.

Wat vragen we:
-3e of 4e jaar student (bijvoorbeeld CMV/Social Work, toegepaste/sociale psychologie, pedagogiek, of culturele antropologie);
-Goede sociale vaardigheden en een open en positieve houding;
-Affiniteit met de doelgroep en de thematiek van het project;
-Je kunt goed omgaan met verschillende groepen (zowel docenten, studenten als jongeren;
-Je bent pro-actief, flexibel, energiek en hebt een sterke drive om jezelf te ontwikkelen.

Wat bieden we:
Je komt te werken bij een ambitieuze organisatie met jonge en enthousiaste collega’s die hard werken aan mooie projecten, en samen veel plezier hebben. Je krijgt veel verantwoordelijkheid en ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Je werkt vanuit ons mooie kantoor in Utrecht en krijgt een stagevergoeding. Startdatum en duur van stage bepalen we in overleg, idealiter start je 1 november 2017.

Meer informatie en reacties:
Voor meer informatie over de functie kun je via e-mail contact opnemen met Madelein van der Ploeg via madelein@stichtingmove.com.

Solliciteren kan via het onderstaande formulier.

Move koppelt jongeren die minder voorsprong hebben dan hun leeftijdsgenoten aan studenten. Door hen samen in actie te laten komen voor hun omgeving ontdekken deze jongeren wat ze kunnen bereiken en welke impact ze op hun eigen leefomgeving kunnen hebben. Op deze manier laten wij hen ontdekken dat zij de wereld kunnen veranderen.

Move is in 2009 opgericht door studenten uit Utrecht en in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een professionele stichting die landelijk actief is. In steeds meer steden zetten we impactvolle Move-projecten op met studenten en kinderen van basisscholen uit minder bedeelde wijken.